POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“)
Níže naleznete povinně zveřejňované informace způsobem umožňující dálkový přístup dle § 5 zákona.
Seznam informací o povinném subjektu, který musí být zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup, uvádí výše uvedené ustanovení ve svých odstavcích 1 a 2. Tyto informace se zveřejňují na webových stránkách škol a školských zařízení. Možnost zveřejnit určité informace pomocí odkazu stanovuje v konkrétních případech zákon, popřípadě vyhláška č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.
Přesnou strukturu zveřejňovaných informací stanovuje Příloha č. 1 výše zmíněné vyhlášky.
1/ Oficiální název
Základní škola a lesní mateřská škola Pravrch, z.ú.
Právní forma: zapsaný ústav
IZO ZŠ: 181087103
IZO LMŠ: 181088002
2/ Důvod a způsob založení
Zapsaný ústav ZŠ a LMŠ Pravrch, byl zřízen zakládací listinou. Zakládací listina je ze dne 1.8. 2021. Zakladatelkami ústavu jsou Jelena Lukášková a Linda Zelenková.
Hlavním účelem zapsaného ústavu je poskytování školního vzdělávání podle ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).
3/ Organizační struktura
Statutárním orgánem zapsaného ústavu je fyzická osoba – Jelena Lukášková. Nejvyšším správním orgánem ústavu je správní rada: Vladimír Cerman, Karel Horáček, Linda Zelenková.
4/ Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Sídlo: Pražská 858, Vrchlabí 54301
Fakturační adresa: Prostřední Lánov 247, 54341 Lánov
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Adresa pro osobní návštěvu: shodná s poštovní adresou
4.3 Úřední hodiny
Úřední hodiny: po telefonické domluvě – kancelář školy – +42O 605 854 584
4.4 Telefonní čísla
Telefonní spojení: +42O 605 854 584
ředitel školy: Linda Zelenková
mob.: 601 394 974, e-mail: linda.zelenkova@pravrch.cz
zástupce ředitele: Jelena Lukášková
mob.: 724 583 282, e-mail: jelena.lukaskova@pravrch.cz
4.5 Adresa internetových stránek
Webové stránky: www.pravrch.cz
4.6 Adresa podatelny
ZŠ Přátelství, Pražská 858, Vrchlabí
Přehled technických nosičů dat, na kterých povinný subjekt přijímá dokumenty v elektronické podobě: USB flash disk
4.7 Elektronická adresa podatelny
E-mailová adresa: pravrch@pravrch.cz
4.8 Datová schránka
ID datové schránky: wqu2jd8
5/ Případné platby lze poukázat
Č. účtu: 5376563349/0800
6/ IČO
01898159
7/ Plátce daně z přidané hodnoty
Škola není plátcem DPH.
8/ Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
8.1.1 Dokumenty podléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout
- Zřizovací listina školy rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku – v listinné podobě v kanceláři školy
- Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce – v listinné podobě v kanceláři školy
- Školní vzdělávací programy – v listinné podobě v kanceláři školy
- Výroční zpráva o činnosti školy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
- Školní řád – v listinné podobě v kanceláři školy
- Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v kanceláři školy
- Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v kanceláři školy
- Soubor vnitřních směrnic a předpisů – v listinné podobě v kanceláři školy
8.1.2. Dokumenty nepodléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout pouze při prokázání oprávněného zájmu (zejména zákonným zástupcem dítěte). Nahlížení může proběhnout formou předložení částečně anonymizované kopie dokumentu v případě, že dokument obsahuje též údaje, do kterých nahlížející není oprávněn nahlédnout
- Knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky
– v listinné podobě v kanceláři školy - Třídní kniha, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu
– po předchozí domluvě s ředitelkou školy - Doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování – v listinné podobě v kanceláři školy
- Záznamy z pedagogických rad – v listinné podobě v kanceláři školy
- Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních – v listinné podobě v kanceláři školy
8.2. Rozpočet
Rozpočet školy a jeho střednědobý výhled je po domluvě k dispozici k nahlédnutí v kanceláři školy
9/ Žádosti o informace
Při vyřizování žádostí o informace se postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Směrnice upravující svobodný přístup k informacím
je přístupná v listinné podobě v kanceláři školy.
10/ Příjem podání a podnětů
Žádosti a další podání je možné doručit osobně do kanceláře školy v úřední hodiny, zaslat písemně na adresu školy, elektronicky na emailovou adresu ZŠ, prostřednictvím DS nebo telefonicky na telefonním čísle kanceláře školy. Příjem žádostí a dalších podání se řídí podle svého obsahu zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
11/ Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ústava České republiky
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném a účinném znění (dále jen „správní řád“)
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném a účinném znění
Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném a účinném znění
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném a účinném znění
Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání
Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
Vyhláška č. 430/2001 Sb., o závodním stravování, ve znění pozdějších předpisů
11.2 Vydané právní předpisy
Povinný subjekt nevydává právní předpisy v rámci věcné působnosti. Soubor vnitřních směrnic je k dispozici v listinné podobě v úředních hodinách v ředitelně školy.
12/ Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazba nákladů na pořízení informace činí:
1. Za odeslání informace
Poštovné a jiné poplatky dle sazeb platného poštovního sazebníku
2. Další věcné náklady
Dle formy poskytované informace
3. Osobní náklady
Osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledání informace 1 hod. a za každou další započatou hodinu…………………………………………………….. 150,00 Kč/hod.
4. Pokud je požadovaná informace obsažena v publikaci nebo tiskovině vydávané školou, předškolním nebo školským zařízením, hradí se náklady ve výši ceny příslušného výtisku.
5. Nepřesáhne-li částka za poskytnutí informací 50,- Kč, budou poskytnuty zdarma.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná rozhodnutí o výši úhrad vydaná podle zákona o svobodném přístupu k informacím v případě stížnosti nebyla ve vztahu k povinnému subjektu za poslední dva roky vydána.
13/ Licenční smlouvy
Škola nemá licenční smlouvy.
14/ Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Ke stažení zde.
Osnova popisu úkonů orgánu veřejné moci
Podrobnější informace o úkonech orgánu veřejné moci naleznete na Portálu veřejné správy.
Položka osnovy | Popis položky |
Název úkonu | Rozhodnutí o právech a povinnostech žáka, nebo studenta (dále též společně jako „účastník“) v oblasti vzdělávání |
V jakém případě ve věci jednat | Ředitel školy rozhoduje z pozice orgánu veřejné moci v případech uvedených v § 165 odst. 2 školského zákona, které se týkají účastníka. |
Charakteristika úkonu | Účelem úkonu je vydání rozhodnutí ředitele, kterým se mění práva a povinnosti účastníka v oblasti vzdělávání. Toto rozhodnutí je ve věci: a) žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37 školského zákona, b) převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst. 2 školského zákona, c) přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46 školského zákona, přestupu žáka podle § 49 odst. 1 školského zákona, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2 školského zákona a zamítnutí žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona, d) žádosti o pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 1 školského zákona, e) podmíněné vyloučení a vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení podle § 31 odst. 2 a 4 školského zákona, f) povolení a ukončení individuálního vzdělávání žáka podle § 41 odst. 1 školského zákona a ukončení individuálního vzdělávání dítěte podle § 34b školského zákona. (dále též vše společně jako „charakteristika úkonu“) |
Výsledek úkonu | Výsledkem je rozhodnutí ve věci uvedené v bodu charakteristika úkonu. |
Kdy věc řešit | V případě, kdy účastník chce dosáhnout naplnění některé z položek uvedených v bodu charakteristika úkonu. Lhůty v jednotlivých věcech jsou uvedeny na stránce školy. Žádost o odklad povinné školní docházky se podává v době zápisu dítěte k povinné školní docházce. V případě, že je ředitelem zahájeno řízení z moci úřední. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky | K žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání postačuje samotná žádost. Vzor žádosti je obsažen na stránkách školy. doporučení školského poradenského zařízení obsahující podpůrná opatření pro nezbytné úpravy přijímacího řízení, jde-li o uchazeče se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky | Žádost je možné podat také v elektronické podobě, a to: do datové schránky školy,e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen prostřednictvím prostého e-mailu). V žádosti musí být uvedeno: jméno a příjmení žadatele,datum narození žadatele,jméno a příjemní zákonného zástupce žadatele,místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování,označení správního orgánu, kterému je žádost určena,podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat). |
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat | Žádost může být podána také: poštou,osobním podáním. V žádosti musí být uvedeno: jméno a příjmení žadatele,datum narození žadatele,místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování,označení správního orgánu, kterému je žádost určena, podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat). |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky | Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu | Předmětem úkonu není dávka nebo jiné plnění. |
Opravné prostředky | Proti rozhodnutí ředitelky školy je možné podat odvolání v souladu s § 81 a násl. správního řádu. Odvolání se podává do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u ředitelky. Výjimkou je odvolání uchazeče proti rozhodnutí ředitele školy o výsledku přijímacího řízení lze podat ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne doručení rozhodnutí. |
Časté dotazy | Nejsou známy. |
Sankce | V řešených případech nejsou uplatňovány sankce. |
Působnost | Ředitel školy vykonává výše popsané úkony v rámci druhu působení veřejné moci „ostatní veřejná správa“. |
Oblast | Úkon je vykonáván v oblasti vzdělávání. |
Klíčová slova | povolení individuálního vzdělávacího plánu; ukončení individuálního vzdělávání dítěte; přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku; zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální, zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy; žádost o odklad povinné školní docházky; převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy; přijetí k základnímu vzdělávání; přestup žáka; převedení žáka do jiného vzdělávacího programu; žádost o povolení pokračování v základním vzdělávání. |
Počátek platnosti popisu úkonu | 1. 3. 2021 |
Konec platnosti popisu úkonu | Není známo. |
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému | Agendový informační systém Kód agendy A3082 Školský zákon |