POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE

Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“)

Níže naleznete povinně zveřejňované informace způsobem umožňující dálkový přístup dle § 5 zákona.

Seznam informací o povinném subjektu, který musí být zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup, uvádí výše uvedené ustanovení ve svých odstavcích 1 a 2. Tyto informace se zveřejňují na webových stránkách škol a školských zařízení. Možnost zveřejnit určité informace pomocí odkazu stanovuje v konkrétních případech zákon, popřípadě vyhláška č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.

Přesnou strukturu zveřejňovaných informací stanovuje Příloha č. 1 výše zmíněné vyhlášky.

1/ Oficiální název
Základní škola a lesní mateřská škola Pravrch, z.ú.

Právní forma: zapsaný ústav
IZO ZŠ: 181087103
IZO LMŠ: 181088002

2/ Důvod a způsob založení

Zapsaný ústav ZŠ a LMŠ Pravrch, byl zřízen zakládací listinou. Zakládací listina je ze dne 1.8. 2021. Zakladatelkami ústavu jsou Jelena Lukášková a Linda Zelenková.

Hlavním účelem zapsaného ústavu je poskytování školního vzdělávání podle ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).

3/ Organizační struktura

Statutárním orgánem zapsaného ústavu je fyzická osoba – Jelena Lukášková. Nejvyšším správním orgánem ústavu je správní rada: Vladimír Cerman, Karel Horáček, Linda Zelenková.

4/ Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Sídlo: Pražská 858, Vrchlabí 54301

Fakturační adresa: Prostřední Lánov 247, 54341 Lánov

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Adresa pro osobní návštěvu: shodná s poštovní adresou

4.3 Úřední hodiny

Úřední hodiny: po telefonické domluvě – kancelář školy – +42O 605 854 584

4.4 Telefonní čísla

Telefonní spojení: +42O 605 854 584

ředitel školy: Linda Zelenková
mob.: 601 394 974, e-mail: linda.zelenkova@pravrch.cz

zástupce ředitele: Jelena Lukášková
mob.: 724 583 282, e-mail: jelena.lukaskova@pravrch.cz

4.5 Adresa internetových stránek

Webové stránky: www.pravrch.cz

4.6 Adresa podatelny

ZŠ Přátelství, Pražská 858, Vrchlabí

Přehled technických nosičů dat, na kterých povinný subjekt přijímá dokumenty v elektronické podobě: USB flash disk

4.7 Elektronická adresa podatelny

E-mailová adresa: pravrch@pravrch.cz

4.8 Datová schránka

ID datové schránky: wqu2jd8

5/ Případné platby lze poukázat

Č. účtu: 5376563349/0800

6/ IČO

01898159 

7/ Plátce daně z přidané hodnoty

Škola není plátcem DPH. 

8/ Dokumenty

8.1 Seznam hlavních dokumentů

8.1.1 Dokumenty podléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout

  • Zřizovací listina školy rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Školní vzdělávací programy – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Výroční zpráva o činnosti školy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Školní řád – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Soubor vnitřních směrnic a předpisů – v listinné podobě v kanceláři školy

 8.1.2. Dokumenty nepodléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout pouze při prokázání oprávněného zájmu (zejména zákonným zástupcem dítěte). Nahlížení může proběhnout formou předložení částečně anonymizované kopie dokumentu v případě, že dokument obsahuje též údaje, do kterých nahlížející není oprávněn nahlédnout

  • Knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky
    – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Třídní kniha, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu
    – po předchozí domluvě s ředitelkou školy
  • Doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Záznamy z pedagogických rad – v listinné podobě v kanceláři školy
  • Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních – v listinné podobě v kanceláři školy

8.2. Rozpočet

Rozpočet školy a jeho střednědobý výhled je po domluvě k dispozici k nahlédnutí v kanceláři školy

9/ Žádosti o informace

Při vyřizování žádostí o informace se postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Směrnice upravující svobodný přístup k informacím
je přístupná v listinné podobě v kanceláři školy.

10/ Příjem podání a podnětů

Žádosti a další podání je možné doručit osobně do kanceláře školy v úřední hodiny, zaslat písemně na adresu školy, elektronicky na emailovou adresu ZŠ, prostřednictvím DS nebo telefonicky na telefonním čísle kanceláře školy. Příjem žádostí a dalších podání se řídí podle svého obsahu zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

11/ Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Sdělení č. 104/1991 Sb., federálního ministerstva zahraničních věcí o sjednání Úmluvy o právech dítěte 

Usnesení č. 2/1993 Sb., předsednictva České národní rady o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součástí ústavního pořádku České republiky

Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ústava České republiky

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném a účinném znění

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném a účinném znění (dále jen „správní řád“)

Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném a účinném znění

Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném a účinném znění

Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů, v platném a účinném znění

Zákon č. 198/2009 Sb., o rovném zacházení a o prostředcích ochrany před diskriminací a o změně některých zákonů (tzv. antidiskriminační z.), v platném a účinném znění ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů,
v platném a účinném znění

Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném a účinném znění

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném a účinném znění

Metodický pokyn k zajištění BOZP dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných MŠMT (podpůrný pokyn pro ostatní zřizovatele) – č. j. 37 014/2005–25

Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání

Vyhláška č. 12/2005 Sb., o podmínkách rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami

Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku

Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky

Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů

Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky
a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška
o dokumentaci škol a školských zařízení)

Vyhláška č. 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých

Vyhláška č. 430/2001 Sb., o závodním stravování, ve znění pozdějších předpisů

11.2 Vydané právní předpisy

Povinný subjekt nevydává právní předpisy v rámci věcné působnosti. Soubor vnitřních směrnic je k dispozici v listinné podobě v úředních hodinách v ředitelně školy.

12/ Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazba nákladů na pořízení informace činí:

1. Za odeslání informace

Poštovné a jiné poplatky dle sazeb platného poštovního sazebníku

2. Další věcné náklady

Dle formy poskytované informace

3. Osobní náklady

Osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledání informace 1 hod. a za každou další započatou hodinu…………………………………………………….. 150,00 Kč/hod.

4. Pokud je požadovaná informace obsažena v publikaci nebo tiskovině vydávané školou, předškolním nebo školským zařízením, hradí se náklady ve výši ceny příslušného výtisku.

5. Nepřesáhne-li částka za poskytnutí informací 50,- Kč, budou poskytnuty zdarma.

12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žádná rozhodnutí o výši úhrad vydaná podle zákona o svobodném přístupu k informacím v případě stížnosti nebyla ve vztahu k povinnému subjektu za poslední dva roky vydána.

 13/ Licenční smlouvy
Škola nemá licenční smlouvy.

14/ Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
 Ke stažení zde.

Osnova popisu úkonů orgánu veřejné moci

Podrobnější informace o úkonech orgánu veřejné moci naleznete na Portálu veřejné správy.

Položka osnovyPopis položky
Název úkonuRozhodnutí o právech a povinnostech žáka, nebo studenta (dále též společně jako „účastník“) v oblasti vzdělávání
V jakém případě ve věci jednatŘeditel školy rozhoduje z pozice orgánu veřejné moci v případech uvedených v § 165 odst. 2 školského zákona, které se týkají účastníka.
Charakteristika úkonuÚčelem úkonu je vydání rozhodnutí ředitele, kterým se mění práva a povinnosti účastníka v oblasti vzdělávání. Toto rozhodnutí je ve věci: a) žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37 školského zákona, b) převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst. 2 školského zákona, c) přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46 školského zákona, přestupu žáka podle § 49 odst. 1 školského zákona, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2 školského zákona a zamítnutí žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona, d) žádosti o pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 1 školského zákona, e) podmíněné vyloučení a vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení podle § 31 odst. 2 a 4 školského zákona,   f) povolení a ukončení individuálního vzdělávání žáka podle
§ 41 odst. 1 školského zákona a ukončení individuálního vzdělávání dítěte podle § 34b školského zákona. (dále též vše společně jako „charakteristika úkonu“)
Výsledek úkonuVýsledkem je rozhodnutí ve věci uvedené v bodu charakteristika úkonu.
Kdy věc řešitV případě, kdy účastník chce dosáhnout naplnění některé z položek uvedených v bodu charakteristika úkonu. Lhůty v jednotlivých věcech jsou uvedeny na stránce školy. Žádost o odklad povinné školní docházky se podává v době zápisu dítěte k povinné školní docházce. V případě, že je ředitelem zahájeno řízení z moci úřední.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronickyK žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání postačuje samotná žádost. Vzor žádosti je obsažen na stránkách školy.    doporučení školského poradenského zařízení obsahující podpůrná opatření pro nezbytné úpravy přijímacího řízení, jde-li o uchazeče
se speciálními vzdělávacími potřebami.
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronickyŽádost je možné podat také v elektronické podobě, a to: do datové schránky školy,e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen prostřednictvím prostého e-mailu).  V žádosti musí být uvedeno: jméno a příjmení žadatele,datum narození žadatele,jméno a příjemní zákonného zástupce žadatele,místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování,označení správního orgánu, kterému je žádost určena,podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat).
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovatŽádost může být podána také: poštou,osobním podáním.  V žádosti musí být uvedeno: jméno a příjmení žadatele,datum narození žadatele,místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování,označení správního orgánu, kterému je žádost určena, podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat).
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronickyVýše popsané úkony nejsou zpoplatněny.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronickyVýše popsané úkony nejsou zpoplatněny.
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonuPředmětem úkonu není dávka nebo jiné plnění.
Opravné prostředkyProti rozhodnutí ředitelky školy je možné podat odvolání v souladu s § 81 a násl. správního řádu. Odvolání se podává do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u ředitelky. Výjimkou je odvolání uchazeče proti rozhodnutí ředitele školy
o výsledku přijímacího řízení lze podat ve lhůtě 3 pracovních dnů
ode dne doručení rozhodnutí
.
Časté dotazyNejsou známy.
SankceV řešených případech nejsou uplatňovány sankce.
PůsobnostŘeditel školy vykonává výše popsané úkony v rámci druhu působení veřejné moci „ostatní veřejná správa“.
OblastÚkon je vykonáván v oblasti vzdělávání.
Klíčová slovapovolení individuálního vzdělávacího plánu; ukončení individuálního vzdělávání dítěte; přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku;   zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální, zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy; žádost o odklad povinné školní docházky; převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy; přijetí k základnímu vzdělávání; přestup žáka; převedení žáka do jiného vzdělávacího programu; žádost o povolení pokračování v základním vzdělávání.
Počátek platnosti popisu úkonu1. 3. 2021
Konec platnosti popisu úkonuNení známo.
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systémuAgendový informační systém Kód agendy A3082 Školský zákon